Som vårdnadshavare, varför finns inte min användare?

Tillgången till Meitner styrs av skolan och inte av oss på Meitner support. Om du bör ha tillgång till Meitner kontakta din skolas rektor eller administratör. 

 

Det kan finnas flera faktorer som gjort att du som vårdnadshavare inte verkar finnas i Meitner. 

  • En vanlig anledning är att nödvändiga uppgifter är felaktiga så som personnummer för BankID-inloggning eller din e-postadress. 

  • En annan anledning kan vara att om det inte finns någon/några elever kopplade till ditt konto. 

  • Om ditt barn är över 18 och därför anses vara en myndig elev kan ditt barn ha valt att du som förälder inte längre har tillgång till barnets profil. Du kan fortsätta logga in i Meitner men om du inte har fler barn kommer du inte kunna använda plattformen. 

  • Om du är en vårdnadshavare som loggar in via din kommun e-tjänster säkerställ att du använder korrekt inloggningsmetod.

 

För att få hjälp med detta kontakta din skolas administratör på denna länk ifall du kan logga in i meitner.

Relaterad till

Uppdaterad

Var denna artikel till hjälp?

/